یک نوع غذای فینگر فود

میخاهیم در مجله کادوکارت چند مدل از این غذا هارا که به راحتی اماده می شوند برای شما توضیح دهیم تا بتوانید در مهمانی هایتان از آنها استفاده کرده تهیه کنید

توپک پنیر

زمان پخت : ۲۰ دقیقه
برای ۱۲ نفر
یک چهارم فنجان پنیر بز
۲ قاشق غذاخوری خرما ، هسته جدا شده و خرد شود
۱ قاشق غذا خوری پنیر خامه ای کم چرب
۲ قاشق غذاخوری خلال پسته بوداده نمک زده
۱ قاشق چایخوری فلفل دانه ای صورتی خرده شده( در صورت تمایل)

پنیر بز ، خرما ، پنیر خامه ای را در یک ظرف ریخته ،باهم مخلوط کنید. و به اندازه ۱۲ توپ ( اندازه هر کدام ۱ قاشق چایخوری) گرد کنید.
پسته خرد شده و دانه های فلفل دلمه ای را در یک ظرف کوچک باهم مخلوط کنید.
گلوله های پنیر را در مخلوط پسته و فلفل دانه ای بغلطانید .
یک عدد خلال دندان داخل هر کدام از گلوله ها فرو کرده داخل یک بشقاب بچینید و رویش را هم بپوشانید. در یک جای خنک قرار دهید تا خودش را کاملا بگیرد.
میزان مواد مغذی در هر وعده:۲۷ کالری، ۱ گرم پروتئین ، ۲ گرم کربوهیدرات، بدون چربی و فیبر ، ۲۷ میلی گرم سدیم.

کباب تند آسیایی

زمان پخت : ۲۰ دقیقه
برای ۱۲ نفر
۲ قاشق غذاخوری آب لیمو تازه
۱ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
۱ قاشق غذا خوری سس سویای کم نمک
۲ قاشق چایخوری روغن زیتون
۲۵۰ گرم گوشت (به ۱۲ قطعه مساوی تقسیم کنید)
۲ یا ۳ عدد پیازچه را به ۲۴ قطعه مساوی خرد کنید. ( هر کدام حدود ۵ سانتی متر)

آب لیمو، شکر، سس سویا و روغن زیتون را در یک کاسه ریخته و باهم مخلوط کنید، گوشت را به مواد فوق اضافه کنید. برای ۲۰ دقیقه مرینیت کنید و یا می توانید از شب قبل گوشت و مواد را داخل یخچال قرار دهید .

ماهیتابه را گرم کنید و روغن زیتون را کف آن بپاشید.
به گوشت اب نمک و سرکه و ادویه اضافه کنید و داخل ماهیتابه قرار دهید.
هر قطعه گوشت را به دور ۲ عدد پیازچه رول کنید. دوطرف پیازچه ها باید از داخل گوشت بیرون زده باشند. سیخ های چوبی یا فلزی کوچک را داخل گوشت فرو ببرید.
حدود ۵ تا ۶ دقیقه طول می کشد که هر طرف گوشت خوب بپزد. در ظرف را بگذارید تا گوشت خوب بپزد.
آب نمک و سرکه را جوشانده تا به آرامی غلیظ تر شود، ۱ تا ۲ دقیقه.
گوشت ها را با سیخ داخل سینی قرار داده و با برگ های اضافی پیازچه تزیین کنید و آب نمک و سرکه را روی گوشتها بریزید
مواد مغذی در هر وعده : ۴۱ کالری ، ۴ گرم پروتئین ، ۲ گرم کربوهیدرات ، ۲ گرم چربی ، چربی اشباع شده و فیبر ندارد. ۵۳ میلی گرم سدیم.

کباب میگوی تند

مدت زمان پخت : ۲۰ دقیقه
برای ۱۲ نفر
نصف پیمانه سس شیرین یا تند آسیایی
۲ قاشق غذاخوری برگ گشنیز خرد شده
۱ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
قاشق چایخوری سیر له شده
۱۲ عدد میگو، پوست گرفته و تمیز شده

سس قرمز ، گشنیز، آب لیمو و سیر را در یک ظرف بریزید و خوب هم بزنید. نصف سس را در یک ظرف کوچکتر ریخته و برای مرحله بعد نگه دارید. میگوها را داخل ظرف غوطه ور کرده و ۲۰ دقیقه در آنجا بخوابانید.
اجاق را گرم کرده وهمه میگوها را به سیخ بکشید. ( باقی مانده سس که به میگو چسبیده را دور بریزید ) میگوهای سیخ زده را داخل تابه قرار دهید و روی آن روغن زیتون بپاشید.
۲ تا ۳ دقیقه هر طرف را بپزید طوری که طلایی شود و خوب بپزد.
با برگ گشنیز و لیموی تازه ، میگوها را بهمراه مابقی سس سرو کنید .
مواد مغذی موجود در هر وعده : ۲۱ کالری، ۱ گرم پروتئین ، ۳ گرم کربوهیدرات ، بدون چربی اشباع شده و فیبر ، ۱۰۰ میلی گرم سدیم.

خوراک نخود تند با ماست

زمان پخت : ۱۰ دقیقه
۱ قوطی ( ۴۰۰ گرم ) نخود پخته 
۶ قاشق غذاخوری ماست ساده کم چرب
۲ تا ۳ قاشق غذاخوری آب لیمو تازه
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۱¼ قاشق چایخوری سیر خرد شده
۱½ تا ۲ قاشق چایخوری ادویه مراکشی ( ما از مک کورمیک استفاده کردیم )
نخود ها را بهمراه ماست داخل میکسر ریخته ، آب لیمو ، روغن زیتون، سیر و ادویه و نمک دریایی را هم به آن اضافه کنید. آنقدر مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود.
مواد را بپوشانید و خنک کنید تا آماده سرو شود. ( داخل فنجان ) می توانید با نان یا سبزیجات خام سرو کنید.

مواد مغذی موجود در هر وعده : ۴۴ کالری ، ۲ گرم پروتئین ، ۳ گرم کربوهیدرات ، ۳ گرم چربی ، بدون چربی اشباع شده و فیبر ، ۵۰ میلی گرم سدیم.

 

فینگر فود,

فینگر فود,فینگر فود,فینگر فود,فینگر فود,فینگر فود,فینگر فود,فینگر فود,فینگر فود,فینگر فود,

About گروه مقاله نویسی کادوکارت

در کنار کمک به تولد مجموعه کادوکارت , نوشتن جز دغدغه های همیشگی ایشان می باشد.

پست هاي مشابه

3 Comments

  1. سعید می‌گه:

    بگم خانومم بیاد بخونه جالب بود

  2. 1111 می‌گه:

    عاللللللللللللللللللللللی

  3. فرزاد می‌گه:

    آفرین آفرین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *